2009. december 17., csütörtök

2009

Szóval akkor kezdjük az elején. Sokfelé jártam Bp. könyékén lakatos után. Szentendre, Tinnye és még sok mindenhol, de nagyjából 600 000 Ft-ot mondtak erre a munkára mindenhol. Mondom az egész nem került ennyibe. Ekkor a bogaras forumon segítségemre siettek, egy fehérvári lakatos mester képében. Ő Szilassi István, és öreghegyen dolgozik. Februárban vittem neki a buszt szemrevételezésre, és ott is hagytam. Egyéb okok miatt csak júniusban kezdett el vele dolghozni, lévén nem ez a megéletése elsősorban, hanem a karambolos autók. Pár elemet megvásároltam hozzá. Első-hátsó kerékívek, fellépők. A többit, amit kellett, ő hajtogatta le. Végül augusztus végére készen volt vele, de egyéb okok miatt csak októberben tudtam elhozni a járművet, ami önindítóban beteg lett addigra. Sebaj, betoltuk, és elkocogtam Fehérvárról hazafelé a 811-es úton.

Két hetet állt nálam, majd jött a hír Tóth Gabitól, hogy van hely, nekiugorhatunk. Matyi jött segíteni, betoltuk, és kiverettünk vele Biatorbágyra. Az effektív szétszedés pár nap múlva kezdődött. Elsőként levettük a motort, ekkor derült ki, hogy mi a baj. A lendkerék fogai teljesen elkoptak, valami elrágta, de más alkatrészen nem volt külsérelmi ok. Érdekes. És akkor elkezdtük kibelezni. Mindent, még a műszerfalat is. Két körben hordtam haza az alkatrészeket. Szépen elkezdtem feljegyezni, hogy miből kell majd új. Szerencsére a donorból is megmaradt sokminden. Végül 1 db ülés, a kormány visszaekecselve.

Közben folyt a fényező keresése. Először egy Tapolca melletti figura jött szóba, de ő végül kiesett, mert nincs kamrája, és a hidegben nem vállalja. Ekkor jött egy barátom a képbe, aki hajóépítő, és fújt már hajókat, autókat. Úgy döntöttem, Ő jó lesz, és vele megcsináljuk. Közben Gáborékkal konzultálva kitaláltuk, hogy le kellene csiszolni fémig, legalább az alját, hogy kijöjjenek a hibák. Ekkor jött Balázs barátom a képbe, aki a 3m tudósa, és a tőle vásárolt cuccok biztosítják, hogy ne seérüljön meg a fém az autón csiszolás közben.

Autómentő, és irány Agárd. Sima út, lepakolás, majd megdumáltuk a munka menetét. Jani nem volt feldobva a csiszolás ötletétől, félt a sok hepehupától. És joggal. A csiszolást végül egyedül nyomtam. 1,5 hét volt úgy, hogy naponta csak 9-12:30-ig flexelhettem a szomszédok miatt. Beváltak a 3m csiszolók, szépen vitték a festéket, gittet. Gitt volt bőven. Főleg a két első ajtón, és az autó elején. A két első ajtó szépen meg van gyűrve, gyakorlatilag kuka szint, vagy több kg gitt. A géptető lecsiszolása után jött elő egy luk, amit legitteltek és lefújtak. Remek. És nem egy ilyen jött elő. Az autó eleje meg volt törve vmikor, és elég hepehupás lett az orra. A jobb eleje a lámpa alatt picit lukas, rohad. A szélvédő pereme alatt, ahol a régi gumi rossz volt, szintén lukak. A hátsó részen drámák. A gumik alatt peremek lukasok a géptető és a csomagtartó alatt is. A belső dobok is lukasak. Kerítek egy helyi lakatost, aki a Vespámat is lakatolta, és befoltozza a dobot, megcsinálja a géptetőt, de a többit nem vállalja. 2000 Ft-ért. :-)

A legrosszabb rész a belseje volt. Drótkoronggal, 3 napig csiszoltam. Gitt, malter, sitt, kátrány és még sok minden érdekes volt a kőművesbuszban. Az alja itt ott gyűrött, de ez nem zavar majd a továbbiakban.

Közben látom Jani kétségbesett arcát, hogy ezzel mennyi meló lesz, elkezdek fényezőt keresni. A 3m vonalon alakul egy, de drága az én pénztárcámnak. Végül helyi vonalon oldódik meg a helyzet, megegyezem velük. Hoznak egy lakatost, aki az össszes melót megcsinálja nekem Pákozdon 40 000 Ft környékén. A fényezést + alváz és üregvédelmet pedig a srácok. Át is került hozzájuk, és nekiállnak előkészíteni a munkájukat, ereszcsiszolás és egyéb nyalánkságok terén.

Nincsenek megjegyzések: